Persoonlijk

Doel: in 1 jaar 20kg afvallen

Je leest het goed, ik wil in 1 jaar tijd 20kg af vallen, in dit artikel vertel ik je er meer over.

Precies weet ik het niet meer, maar ongeveer 3-4 jaar geleden besloot ik na dat ik 110kg woog af te willen vallen, van bezoekjes aan diëtisten, lezen op internet besloot ik het zelf te gaan doen met alle informatie die ik heb.

Aller eerst begon ik met mijn eetritme, ik at vaak maar 1 grote maaltijd en de rest vulde ik op met slecht eten (zoals koek, snoep, instant noodles etc), ik veranderde het naar 6 maaltijden, 3 grote, zoals het ontbijt, lunch en avond eten, tussen deze maaltijden een snack wat wisselde van fruit, groente tot noten.

Toen ik 3-4 jaar geleden begon kwam ik gek genoeg snel in het goede ritme terecht, nam overal mijn eigen eten mee omdat ik in de middag warm eet. In een jaar tijd ging ik van 110kg naar tussen de 75-70kg. Toen ik dat bereikt had was ik echt enorm trots op mijzelf.

Vorig jaar zat ik in een niet hele fijne periode, hierdoor viel ik terug, het slechte en vooral makkelijke eten kwam terug en zo dus ook de kilo`s.

Paar weken terug kwam ik weer op het punt waar ik de eerste keer ook op kwam, ik wil weer afvallen!

Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen, maar het lijkt deze keer een stuk moeilijker te gaan dan de eerste keer, natuurlijk moet ik even door een periode heen waar mijn lichaam afkickt van onnodige suikers en dergelijke.

Mijn eetritme is weer terug, hieronder zie je wat ik ongeveer eet op een dag, dit kan natuurlijk per keer een beetje verschillen.

Ontbijt: zuivel (kwark, melk etc) met een kop thee en een bakje koffie
Tussendoor 1: een stuk fruit met een kop thee
Lunch: 300 gram groente met soms een stukje vlees
Tussendoor 2: wat groente (van komkommer, radijs tot paprika)
Avondeten: dit wissel ik af, de ene keer een salade met wat groente de andere keer een goed gevulde soep.
Tussendoor 3: stuk fruit met een kop thee en een latte macchiato

Omdat het dit keer wat lastiger gaat dan de eerste keer wil ik de eerste periode even goed streng zijn voor mijzelf, zo heb ik een paar lekkere dingen bewaard voor eventuele visite, de rest heb ik weggegeven, merk dat wanneer het in huis ligt toch makkelijker is om te denken van, een stukje (blijft nooit bij een) kan wel en nu zit er gewoon een stap tussen dat het eerst gekocht moet worden.

Soms heb ik gekke buien, dan heb ik een enorme behoefte aan zoet, zout en weer zoet, of een zeurderige hongergevoel terwijl ik geen honger heb. Wanneer ik hier last van heb neem ik eerst een groot glas water, wanneer nodig twee, dit helpt heel erg, wanneer het toch niet helpt dan pak ik een gezonde optie om het te stillen.

Zoals je ziet is de schade nog niet zoals het toen was, maar het ging niet heel lang duren als ik op de voet verder ging als dat ik deed, dus ik trok voor mijzelf aan de bel, ik wil aan het einde van dit jaar weer het doel behaald hebben tussen de 75kg en 70kg te wegen.

Natuurlijk hou ik jullie van tijd op tijd op te hoogte, wanneer het goed gaat, maar ook wanneer het niet goed gaat, want ik ben nu nog maar een paar dagen echt goed bezig dus ik heb nog een lange weg te gaan.

Mocht jij nog goede (goedkope) tips hebben, dan mag je dat altijd hier achter laten!

2 reacties

Laat een antwoord achter aan Annette Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *